Bir Ürün Neden Asla Ürün Değildir?

Ürünle gerçekten ne demek istiyoruz? Yönettiğin bu şey nedir? Ürün yönetiminin büyük bir başarısızlık modu, ürün yöneticilerinin fizibilite ve uygulanabilirlik dediğimiz şey arasındaki etkileşime kapılmalarıdır. Halihazırda sahip olduğunuz bu ürüne bakmak ve içine nasıl daha fazla şey tıkıştıracağınızı bulmak ve bunun ekonomisini yönetmek. Ve bu genellikle başarısızlığa yol açar. Bu videoda, müşteriye çekici gelen bir şey yaratabilmeniz ve kendinizi bunu sürekli geliştirecek bir konuma getirebilmeniz için bu arzu edilirlik boyutuna nasıl yaklaşılacağı hakkında konuşacağız. Ve iyi ürün yöneticilerinin yaptığı da budur. Sanırım, çok meşgul olduklarını söyleyen ve ürünlerinin amacına ulaşıp ulaşmadığından gerçekten emin olmayan herhangi bir ürün yöneticisine tavsiye edeceğim ilk şey, sorunu çözüyor musunuz? Müşterilerinizin A listesinde neler olduğunu biliyor musunuz? Şu anda sahip olduğunuz ürün açısından değil, bu konuda sağlamaya çalıştığınız deneyim açısından. Ve sonra, bunu öğrendikten sonra, yinelemeli olarak doğru çözüme nasıl ilerliyorsunuz? Bir örnek üzerinden gidelim. Taşınabilir dijital müziğin ilk günlerinde, piyasada Apple’ın bu alandaki ilk teklifi olan iPod’dan önce gelen çok sayıda MP3 çalar vardı. Ve muhtemelen sorunu dolaylı olarak hareket halindeyken müzik çalmak olarak tanımladılar. Ve cihazlar bunun için iyiydi, müthiş değil. Bence Apple’ın yaptığı şey gerçekten inanılmazdı, çözülmeyen başka sorunlar olduğunu fark ettiler ve ana akım pazarı engelleyen de buydu. Bu cihazlara müzik yüklemek korkunç bir deneyimdi. Üçüncü taraf yazılımları veya kendilerine ait yazılımları vardı, hantaldı, zordu, gerçekten daha büyük pazarın yapabileceği bir şey değildi ya da kesinlikle yapmak istedikleri şeyi arzu edilir buldular. Apple, bu işi yapmak için iTunes’u yarattı, önce Mac için, çok kısa bir süre sonra da Windows için. Daha sonra, öncelikle iPad’inizde dinleyecekseniz müzik satın almanın dijital de olabileceğini belirlediler. Ve bundan kısa bir süre sonra iTunes mağazasını yarattılar. Ve bu büyük bir başarıydı. Bence bu, müşteri tarafında uğraşmanız gereken doğru sorunları, doğru işleri, alışkanlıkları anladığınızdan emin olmanın harika bir örneği. Aynı zamanda gerçekten ilginç bir örnek çünkü genellikle bunun etrafında odaklanmak daha az şey yapmakla ilgilidir. Ve kesinlikle her şeyin eşit olmasını, odaklanmasını ve daha azını yapmasını tavsiye ederim. Bu durumda, daha fazlasını yaptılar ve bu doğru karardı. Müşteriyi dikkatle gözlemledikleri için bunu yapmak için gereken odak ve güvene sahiptiler ve dijital müzik dinleme deneyimini sunduklarını gerçekten anladılar ve bunun bir başlangıcı ve bir sonu var ve sadece bununla ilgili değil tek bir cihaz. Eminim ki mevcut MP3 çalarları yapan bu insanlar, “Şey, eğer pil ömrünü biraz daha uzatabilirsek veya arka aydınlatmayı daha ince bir kontrolle kontrol edebilirsek veya biraz daha ucuza getirebilirsek, anahtar bu. başarının kilidini açmak için.” Ama gerçekten değildi. Bu yüzden doğru soruna bakmanın çok önemli olduğunu düşünüyorum. Başka bir örnekten bahsedelim, adım adım ilerleyelim ve diyelim ki bisikletçilerin rotalarında gezinmek için konuşan bir bisiklet pusulası isteyecekleri fikrine sahibiz. İşleri yapmanın eski tarzında, buna ‘ölçek dostu’ diyeceğim çünkü optimize etmede iyidir. Olacak her şeyi söyleyen büyük bir planla başlıyoruz. Bütçe yaparız, maliyeti optimize ederiz, bu şeyi birçok mağazaya dağıtabileceğimizden emin oluruz, kitlesel dağıtım için dikkatlice paketlenir, odak grupları yaparız ve umarım, yıllar ve milyonlarca dolar sonra, onu piyasaya süreriz ve gerçekten başarılı insanlar onu sever. Ama bunu doğru yapma şansımız son derece düşük. Ve burada odaklanacağımız yenilik dostu yönteme bazı gözlemler yaparak başlıyoruz. Dışarı çıkıyoruz, bisikletçilerle konuşuyoruz, bisiklet sürmelerini izliyoruz, hangi mesleklerin, alışkanlıkların onlar için gerçekten önemli olduğunu görüyoruz. Bisiklet sürmeyi keyifli kılan nedir? Tetikleyiciler nelerdir? Neden yapıyorlar? Ve eğer yeni rotalar bulma, onları yönlendirme, hedefe ne kadar süreceğini anlama probleminin önemli olduğunu anlarsak, o zaman belki de buna özel çözümümüzün olup olmadığını görmek için bir tür yaratıcı ürün vekili kullanırız. gerçekten daha iyi. Belki onları bir telefonla ararız, o telefonu bisikletlerine kaydederiz, GPS’de izleriz ve sözlü olarak yol tarifi veririz ve bizim teklifimizi önemseyip önemsemediklerini görmek için arayacağımız bir çeşit ölçüye sahibiz. Yaparlarsa ve sadece yaparlarsa, o zaman gideriz ve bu konuşan bisiklet pusulasının basit bir odak versiyonunu oluştururuz ve insanların onu satın aldığından emin oluruz ve gerekirse, kendi özel alanlarımıza dayanarak gerekirse yenilikçi bir şekilde ona bir şeyler ekleriz. yaptıklarına ilişkin gözlemler.

Bir ürün neden asla bir ürün değildir? Çünkü bu bir çözüm. Bu, müşteriye bir deneyim sağlayan bir şeydir ve bunun başlangıcını, sonunu ve tüm arkı anladığınızdan emin olmanız gerekir. Ve bunu sağlamanız gereken başka şeyler de olabilir. Elbette, elinizden geldiğince bunun çoğunu ana ürününüze katmak istersiniz, çünkü bu muhtemelen müşteri için daha iyi hale getirecek ve muhtemelen fizibilite ve uygulanabilirlik dediğimiz şeye, ekonomik performansınıza ve teknoloji altyapınıza yardımcı olacaktır. . Ama buradan başlamamız gerekiyor. Doğru sorunu çözme ve doğru çözüme yineleme. Genel olarak şelale denilen, bu tür büyük bir ön planlama yöntemini kullanıyorsanız, o sonucu elde etmenin çok zor olduğunu düşünüyorum. Yenilikçi bir şey sundukları bir ortamda çoğu ekip, bu ürünün çeşitli versiyonlarını ideal olarak umarım minimum maliyet ve zamanla yineledikleri çevik kullanırlar, ta ki bu arzu edilebilirlik boyutunda gerçekten isabetli olduklarından emin olana kadar. . Çünkü arzu edilebilirlik o bağımsız değişkendir. Doğru sorunu bulma, bunları tanımlama ve ardından doğru çözüme tekrarlama açısından arzu edilirliğe nasıl bakılacağı hakkında konuştuk. Ve iyi ürün yöneticilerinin yaptığı da budur.

Yorum bırakın