Ürün Yöneticisi Mi Olmak İstiyorsun?

Bir ürün yöneticisi olmak istiyorsunuz. Ya da belki zaten bir ürün yöneticisisiniz ve işinizi daha da iyi yapmak istiyorsunuz. Önemli olan ürünün etrafında odaklanmayı nasıl oluşturduğumuz.

Odaklanma yaratmak, ürün için birçok farklı ekiple birlikte eyleme geçirilebilir bir şeye dönüştürmektir.

Kullanıcı deneyimi, teknoloji ve iş dünyasının kesişim noktasındadır.

Oyuncak araba örneği ile bir ürünü ele alalım. Pille çalışır.

Ürünü pillerle mi göndermeliyiz yoksa bu pilleri satın almayı müşteriye mi bırakmalıyız?

Kullanıcı deneyiminden sorumlu kişi muhtemelen “Kutudan pil çıkma deneyimi gerçekten önemlidir. Ve piller olmadan gönderirsek bu deneyim berbat olur” diyecektir.

Mühendis muhtemelen, “Pekala, depodayken pillerin bitmediğinden emin olmanıza yardımcı olabilirim ve uzun raf ömrüne sahip pilleri belirlemenize yardımcı olabilirim. Yeterli zaman ve parayla bir pil bile yapabilirim. Gerçekten uzun bir raf ömrüne sahip olan ancak şirket için neyin gerçekten önemli ve yatırım yapılabilir olduğunu bulmanız gerekiyor.”

Ve iş adamı muhtemelen, “Pekala, bunu belli bir fiyata satabiliriz, bu yüzden pilsiz gönderirsek çok daha fazla para kazanırız” derdi. Bunun cevabı nedir, bilmiyorum. Ancak bu, bu bakış açılarını elde etmenize ve bu soruya doğru cevaba ulaşmanıza yardımcı olmak için ürün yöneticisi olarak işinizin bir parçası.

İşte bu kavşağın ne olduğuna dair başka bir görüş. Bu H2D modelidir. Bu gerçekten bu arzu edilirlik boyutuna odaklanıyor.

Müşteri için çekici, arzu edilen bir şey mi yaratıyoruz? Bu bağımsız değişkendir. çünkü bunu en başta yapmazsak, fizibilite veya uygulanabilirlik önemli değildir.

Bu arzulanabilirliği nasıl yaratırız? Müşteriye gidiyoruz ve o müşterinin kim olduğu ve onlar için gerçekten neyin önemli olduğu konusunda test edilebilir bir odak oluşturuyoruz. Ardından, bu odağı bu farklı alanlarda eyleme geçirilebilir bir şeye dönüştürmek için çalışıyoruz. Bunu yapmazsanız, muhtemelen işi iyi yapmak için yeterli odaklanma olmadığını göreceksiniz. Ve her zaman çok meşgul olduğunuzu hissedeceksiniz. Sen meşgul olacaksın, hey herkes meşgul. Ancak çok meşgulseniz ve işlerin kontrolden çıktığını düşünüyorsanız, müşteriyle daha fazla, mühendislikle daha fazla zaman geçirmeliyim diyorsanız; Muhtemelen, neyin gerçekten önemli olduğunu ve nelerden vazgeçilebileceğini bilmek için gözden geçirmeniz ve gerçekten o odak noktasına tekrar bakmanız gerekir. Çünkü her zaman, görmezden gelmen gereken, sana zaman kaybettiren önemli şeyler olacak. Bu işin gerçeği bu. Ve bir ürün yöneticisi, bunları, bu üç boyutta Teknoloji, business ve tasarım alanlarına uygulanabilir olan, başarılı bir odak haline getirmeyi başarabilir.

Ve ürün yöneticileri için pazar yeri olan ürün yönetimiyle ilgili ilginç olan şey, yöneticilerle konuştuğumda “Daha fazla ürün yönetimi yeteneğini nasıl geliştiririm” derken. Öğrenciler gibi genç insanlarla konuştuğumda, genellikle ürün müdürü olarak nasıl iş bulabilecekleri ile ilgileniyorlar.

Birkaç uyarıdan bahsedelim, bunları kendiniz görmeye başlarsanız, ürün yönetiminin sizin için doğru iş olmadığı anlamına gelebilir. Nedeni, kişisel eğiliminiz ve yöneliminizle çok ilgisi var. Ürünün nasıl yapıldığıyla o kadar ilgilenmiyorsanız, ürün müdürü muhtemelen sizin için doğru iş değildir. Bunun nedeni, üretim odaklı bir şirketteyseniz mühendislik, muhtemelen en büyük maliyet merkezlerinden biri olmasıdır. Diğer taraftan, ürünün nasıl yapıldığıyla aşırı derecede ilgileniyorsanız, o zaman belki mühendislikte bir iş veya yalnızca mühendisliğe daha yakın bir alanda, fizibilite boyutu daha uygundur.

Kullanıcıyla ve davranışlarıyla etkileşime girmeye başlarsanız ve bu sizi gerçekten büyülerse ve diğer her şey gerçekten yapmak istemediğiniz bir iş gibi geliyorsa, belki de kullanıcı deneyimi tasarımcısı olarak bir iş sizin için doğru şeydir. . Ve sadece yapılacaklar listemin basit bir görünümünü istiyorsanız, başarı tanımım nedir, o zaman belki ürün yönetimi sizin için doğru iş değil.

Ama burada bahsettiğimiz şeyleri gördüyseniz ve “Bu beni gerçekten heyecanlandırıyor. Bunu merak ediyorum” diyorsanız. Tüm bunların nasıl bir araya geldiğini merak ediyorsanız. Belirsizliği alıp test edilebilir bir odak haline getirmek konusunda rahatsanız, ürün yönetimi muhtemelen sizin için doğru iş ve bence bundan gerçekten keyif alacaksınız.

Yorum bırakın